απόληξις

Κι ένα κεφάλι στην πλάτη μου επάνω κλαίει.
Αναρωτήθηκα για μια στιγμή αν πεινά ή αν διψά.
Δεν μπορώ να το ταΐσω ούτε να το ποτίσω.
Κρίμα κι αμαρτία, αλλά ποιος λογαριάζει τις αμαρτίες σε καιρό παραδεισένιο;
Παραδεισένιος ο καιρός κι οι αμαρτίες χρεώνονται μισές, αφού κανείς δεν κάνει λάθη.
Κατάρα κι άλλη στον παράδεισο.
Να ξέρεις.
Κατά λάθος οι αμαρτίες πια.
Ας ξεχάσουμε για μια στιγμή τους μέλλοντες κατοίκους ενός παραδείσου που φθίνει γιατί τελειώνουν οι αμαρτίες κι άντε να χωρέσουν οι αναμάρτητοι.

Και το κεφάλι συνέχεια κλαίει. Ποιος το φόβισε το κακομοιριασμένο; Ποια φωνή τού φώναξε στ’ αυτάκι του κι αυτό θα κλαίει αιώνια; Κανείς και καμιά. Κανένας και καμία. Φωνάζει τ’ άμοιρο κι εγώ το κουβαλώ μαζί μου και το πάω και το φέρνω και σου το δείχνω πού και πού.

Δες το.

Δεν είναι πανέμορφο; Δεν είναι αληθινό, που δε με πίστευες; Κλαίει και φωνάζει πίσω μου, πάνω μου, κι εγώ -απάνθρωπος γαρ- το αγνοώ. Δεν κλείνω τ’ αυτιά μου ούτε τραγουδώ δυνατότερα απ’ αυτό.

Όχι.

Το αγνοώ σα να μην υπάρχει κι ο κόσμος μού χρεώνει αμαρτίες. Άλλαξε ο κόσμος και ξεχάστηκα και δε σ’ το ‘πα. Ομορφαίνει, όπως ομορφαίνεις κι εσύ τώρα που αμαρτάνεις. Η αμαρτία σε κάνει πιο όμορφη και σε ομορφαίνει η ατίμωση. Το ξέρεις ή, τουλάχιστον, θα το ‘μαθες μέχρι τα τώρα. Και το κεφάλι κλαίει ακόμα στην πλάτη μου. Με όμορφες λέξεις να πετάγονται.

Σαν αυτές που σκέφτεται ο μαραθωνοδρόμος όταν τον χαιρετά η μάνα του.

* * *

Τ’ άκουσες τα νέα; Δε φτάνουμε ακόμα στο τέρμα. Τόσα χιλιόμετρα δεν τρώγονται ποτέ και δεν αντέχονται ακόμα. Κι άσε το κεφάλι να κλαίει. Έτσι γεννήθηκε αυτό και, μόλις μεγαλώσει, θα το βάλω να κάθεται δίπλα μου και θα του κρύβω τον κόσμο.

———————

Η φωτογραφία από εδώ

10 thoughts on “απόληξις

  1. πηδάς στον γκρεμό ή καις…
    συναιρώντας τα δύο, εγώ λέω
    καις τα μέσα σου και αναγεννάσαι.
    δεν είναι αμαρτία, ούτε αγιοσύνη.
    είναι το να ζεις τη ζωή.
    με όλο το κέρδος (τι κέρδος!)
    και όλο το τίμημα (τι τίμημα!)
    ένας δρόμος που είτε θα διαβείς ή θα τον ατενίζεις
    στη λήθη.

    εφόσον μέσω μιας προσωρινής αναπηρίας μπορεί το σώμα
    τον εαυτό του να κατανοήσει καλύτερα.

  2. αμαρτία είναι…ε…δυο μεγάλα κεφάλια που κλαίνε αγκαλιασμένα πάνω από μία ευκαιρία που λιποθύμησε…αμαρτία είναι να τραγουδάς όταν ο άλλος κλαίει…αμαρτία είναι να είσαι μαραθωνοδρόμος (πολύ κούραση)…Πολύ “εμπνευστικό” το ποίημα. Μπράβο στο μολύβι σου

  3. που να αποθέσουμε
    τις ελπίδες μας;
    έχουμε χιλιόμετρα να διανύσουμε

    όμορφα έγραψες
    την καληνύχτα μου

  4. Δημήτρη, όμορφο… Όλα όμορφα (μη νομίζεις ότι δε διαβάζω επειδή δε σχολιάζω πάντα, αλλά ο θείος έχει γίνει γραφικός κι όλοι θα νομίζουν ότι σε αβαντάρω λόγω της συγγένειάς μας … Το αίμα νερό δε γίνεται (χι-χι) Εδώ είμαι, έστω και βουβός… Σκέφτομαι πόσο αδικεί τα θαυμάσια κείμενά σου η οθόνη. Αυτή η πλανεύτρα που μ’ ένα κλικ σε πετάει, που σε αναγκάζει να διαβάζεις χιαστά, που δε σ’ αφήνει να ξαναγυρίσεις. Πόσο είναι διψασμένες οι λέξεις να βουτήξουν στο μελάνι και να τυπωθούν πάνω στο χαρτί. Να τις παίρνουμε μαζί μας παντού… Καρτερώ με λαχτάρα…Η λογοτεχνία έχει ανάγκη το χαρτί. Όχι τόσο η επιστήμη. Ούτε η κριτική. Νομίζω ότι τα τελευταία τυπωμένα βιβλία θα είναι λογοτεχνικά…

  5. Επανέρχομαι, με κάτι ακόμα… Ναι, η ποίηση μπορεί να ταξιδέψει στο δίκτυο… Μα κι αυτή πρέπει να βρει “απάγγιο κι απανέμι”, κάποτε, γεμάτη περιπέτειες, γεμάτη γνώσεις, σ’ ένα τυπωμένο χαρτί, έστω από τη σελίδα. Έστω. Συγχώρεσε τη φλυαρία του θείου.

  6. Ευτυχία, Λάκη, Eyblogia, Ελένη, Μαρία, Ρίτσα, Θείε, Μαρσέλ,
    (όλοι μαζί και όλοι ξεχωριστά εδώ και αλλού)

    τόσες μέρες και δεν έχω τι να σας πω.
    Μόνο σας ευχαριστώ πάλι και πάλι και πάλι.

    Γράφω και μαθαίνω.
    Κι αυτό είναι η μεγαλύτερη αλήθεια.
    Αλλά, όπως πολλές φορές μού συμβαίνει, δεν έχω -ή δεν ξέρω- να πω τίποτε.
    Γαμώτο.

    Αγάπη.

Leave a Reply

